Reclame voor stichting een succes dankzij fictief product Johan Vlemmix en handig gebruik social media

Johan Vlemmix is vandaag in één klap goed in de media doordat hij slim gebruik maakt van social media en door het gebruik van een product (in dit geval fictief) dat direct druk besproken wordt op Twitter. Dat heeft tot gevolg gehad dat zelfs een dagblad als Omroep Brabant er een nieuwsbericht aan gewijd heeft. Het is een typisch voorbeeld van slim gebruik van social media als reclamemogelijkheid.

Op zijn Twitter account promoot hij zijn zogenaamde uitvinding ‘kontfluitje’. Als je verder gaat kijken dan is het een handige manier om veel aandacht te krijgen voor zijn actie “Kanarie-Piet” die hij op zijn Twitter account promoot. Het gaat om een actie waarbij Johan Vlemmix verkleed gaat als Kanarie-Piet samen met Rick van Velthuysen. Dit doet hij voor stichting de Sinterklaasbank.

Ondanks de ogenschijnlijke kritiek die Johan krijgt op zijn kontfluitje (wat in dit geval trouwens fictie en een grapje is), is het een geniale actie (Johan Vlemmix: “Gat in de markt”) om reclame te maken voor bijvoorbeeld een stichting (helemaal voor de bijbehorende website). Kortom een goed voorbeeld van slimme marketing via social media.


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*