Wijziging uitgaande e-mail instellingen

meerdere_emailadressen_gmailEr is vandaag, 10 juni 2014, een zeer belangrijke patch doorgevoerd op de bHosted.nl e-mail servers. Deze patch heeft helaas tot gevolg gehad, dat sommige klanten die hun e-mail versturen via de bHosted.nl mail servers een melding krijgen dat ze geen externe e-mail kunnen verzenden naar derden:

“553 sorry, that domain isn’t in my list of allowed rcpthosts”

De oorzaak is dat in het gebruikte mailprogramma niet staat ingesteld dat er ingelogd moet worden op de uitgaande mailserver. U kunt het probleem als volgt oplossen om weer gebruik te kunnen maken van de uitgaande e-mail server van bHosted.nl.

Outlook

U gaat naar Opties -> Account Instellingen -> U drukt hier uw account aan en drukt op Wijzigen -> U krijgt een venster te zien met uw naam en instellingen, u drukt hier op “Meer instelling” -> Server  voor uitgaande e-mail -> U vinkt eerst de bovenstaande optie  “Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist”. En dan drukt u het bolletje aan bij  “Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail”

Daarna kunt u op “OK” drukken en Volgende en kunt u weer gebruik maken van de bHosted.nl uitgaande e-mail server.

We hebben een handleiding die het bovenste gedeelte grotendeels beschrijft op de volgende url. Het kan een beetje afwijken indien u een andere versie van Outlook gebruikt.

URL: e-Mail account instellen in Outlook

Thunderbird

U gaat naar ” Extra” -> “Account instellingen”. U gaat dan naar de optie “Uitgaande server (SMTP)” -> U kiest het juiste account, u drukt op “Bewerken” en zet dan onderaan bij “gebruikersnaam” uw volledige e-mail adres neer. Bij Authenticatiemethode kiest u in het lijstje voor “Normaal wachtwoord”

Apple Mail

U drukt op “Mail” -> “Voorkeuren” -> “Accounts” -> U drukt onder aan op het lijstje op “Server uitgaande e-mail”. Als u daar op drukt krijgt u het lijstje te zien en kiest u voor “Wijzig smtp server lijst”. Dan krijgt u een nieuw venstertje te zien en drukt u op “Geavanceerd” -> U kiest dan bij “identiteitscontrole” voor “Wachtwoord” en u vult bij “gebruikersnaam” uw volledige e-mail adres in en bij wachtwoord voert u het zelfde wachtwoord als voor inkomende e-mail (Webmail wachtwoord is het zelfde) in.

We hebben een handleiding met plaatjes welke een beter beeld geeft, maar niet alles letterlijk van hier boven beschrijft. U kunt hem gebruiken als referentie.

URL: Hoe voeg ik e-mailadres toe aan mijn apple mail


4 Reacties op Wijziging uitgaande e-mail instellingen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*