Twitter gaat vijftien nieuwe advertentieproducten uitrollen in de komende zes maanden, zo meldt The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen.
Een van de nieuwe producten lijkt geïnspireerd door Facebook. Daarbij kunnen gebruikers een app installeren via een installeer nu-knop. Deze optie komt beschikbaar via Twitters Card-technologie, een uitklapbare advertentie waarbij de gebruikers naar bijvoorbeeld Apples App Store kan wolrden verwezen. Een van de bedrijven waarmee wordt samengewerkt is Spotify. Via dezelfde technologie kan desgewenst ook een click-to-call knop worden aangeboden, waarbij consumenten naar een callcenter worden geleid.
Twitter Cards biedt op dit moment zeven formaten, waaronder Gallery Card en Player Card voor de weergave van video’s.
Twitter zou ook in gesprek zijn met betaalverwerker Stripe voor directe aankopen via Twitter. Ook zijn deals gesloten met bedrijven als Datalogix en Acxiom om consumenten nog beter te kunnen benaderen met advertenties.
Twitter verdubbelde in het vierde kwartaal van zijn boekjaar de inkomsten uit advertenties naar 219,6 miljoen dollar. Volgens The Wall Street Journal wordt het een uitdaging om gebruikers niet te overladen met advertenties.
Dit is absoluut de vraag die wij ons ook stellen. Een advertentie in de tijdlijn is prima, maar zodra er een overkill ontstaat valt de kracht van het ‘social netwerken’ toch een beetje weg.
Wat vindt u?